Google Ads dawniej znane były jako Google AdWords. Jest to bardzo popularne narzędzie reklamowe, które umożliwia firmom docieranie do bardzo szerokiego grona potencjalnych odbiorców w wyszukiwarce Google, ale także na innych platformach, na których są prowadzone działania reklamowe. Adwords – jak zacząć? Od czego rozpocząć korzystanie z Google Ads?
Adwords jak zacząć? Podstawy, które warto poznać na samym początku
Adwords – jak zacząć? Podstawowe założenia pozwalają dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów i dzięki temu stworzyć kampanię, która przyniesie większe skutki. Już na samym początku warto zaznajomić się z pojęciem i funkcjami Google Ads. Dobrze zdawać sobie sprawę, że działają one na zasadzie aukcji, podczas której reklamodawcy licytują się o wyświetlenia swoich reklam w wynikach wyszukiwań Google. Na samym wstępie warto zaznajomić się elementem budżetu – odnośnie do możliwości finansowych, które można wykorzystać, ale także słów kluczowych czy grup docelowych, które pasują do danej branży i pozwolą dotrzeć to realnie zainteresowanych użytkowników.
Po zapoznaniu się z powyższymi wytycznymi, warto przejść do określenia celów reklamowych. Nie zapomnij określić celów, do których może należeć zwiększenie świadomości marki, generowanie sprzedaży, a także zdobycie leadów czy zwiększenie samego ruchu w witrynie. Dzięki temu zabiegowi łatwiej skoncentrować się na realizacji strategii.
Kolejnym krokiem jest wybór odpowiedniej strategii reklamowej. Google Ads oferuje różne strategie, np. kampania typu Search Ads koncentruje się na efektach, które pozwolą wyświetlać reklamy w wynikach wyszukiwań Google, a z kolei Display Ads pozwala na docieranie do szerszej publiczności na stronach partnerskich Google.
Po zapoznaniu się ze wszystkimi powyższymi zaleceniami rozpoczyna się etap tworzenia reklam. Powinny być one atrakcyjne i zachęcić do kliknięcia. Następnie rozpoczyna się okres monitorowania i samej optymalizacji, który polega na analizie skuteczności reklam i metryki.
Adwords – jak zacząć? Warto to wiedzieć na początku
Na samym początku zaznajomienia się z tematem AdWords warto zdawać sobie sprawę, że bez kursu trudno o zdobycie wiedzy, która pozwoli na sprawne osiąganie satysfakcjonujących wyników w krótkim czasie, a także pracę w agencji. Mimo pojawiających się w sporej ilości tekstów o tej tematyce, należy sięgać po profesjonalną wiedzę osób, które szkolą w tej dziedzinie.