Jak reklamować sklep w internecie? Sprawdź nasz poradnik!

W dobie internetu sklep, działający w sposób wirtualny jest cenionym rodzajem działalności gospodarczej. Obserwujemy zjawiska, gdzie sklepy stacjonarne przenoszą się do internetu, aby zmniejszyć nie tylko koszty prowadzenia działalności, ale także trafić do szerszej grupy klientów i czerpać inne korzyści, wynikające z działalności w sieci. Konkurencja w internecie jest jednak ogromna. Aby korzystać w pełni z potencjału sklepu internetowego, trzeba zrealizować szereg działań promocyjnych. Dlaczego jest to konieczne?

Ponieważ po samym założenia sklepu, nasza działalność w sieci nie będzie widoczna, ani rozpoznawalna. W takim medium, jakim jest internet, trzeba się wyraźnie pokazać. Najczęstszą metodą, pozwalającą zaznaczyć swoją obecność na tle konkurencji jest reklama sklepu internetowego. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak poprawnie reklamować się w internecie, to koniecznie przeczytaj nasz poradnik.

Sklep internetowy – jak go dobrze reklamować?

Najlepszym sposobem, pozwalającym zwiększyć widoczność sklepu internetowego dla  klientów na tle czujnej konkurencji jest zastosowanie działań reklamowych. Reklama sklepu internetowego może pochodzić z wyszukiwarki Google, bazować na kampanii Facebook Ads czy pozycjonowaniu. Jako właściciel sklepu internetowego możesz wybrać kosztowne lub oszczędne w środkach rozwiązanie. Reklama sklepu, działającego w internecie w ramach drugiej grupy może opierać się na promowaniu profilu na Facebooku czy prowadzeniu konta na Instagramie. Ogromną zaletą prowadzenia biznesu w sieci jest to, że mamy możliwość dostosowania sposobów do swojego budżetu i biznesowych potrzeb. Ta zasada dotyczy również kwestii reklamy i promocji. 

Skuteczna reklama sklepu internetowego

Skuteczna reklama w internecie może zdziałać prawdziwe cuda, które przełożą się na szybkie lub długotrwałe efekty. Wpływ czasowy uzależniony jest od jakości rozwiązań i dostępności do budżetu. Każda reklama internetowa wyróżnia się poszczególnymi cechami i można przewidzieć jej efekt. 

Na przykład reklamując swoje produkty w wyszukiwarce Google, wyeksponujesz najbardziej swoje produkty. Klienci w pierwszej kolejności zobaczą wygląd Twoich produktów. To obecnie bardzo dobry sposób, ponieważ jak pokazuje wiele badań, klienci kupują także „oczami”, gdzie wygląd produktu czy jego estetyka jest czynnikiem, determinującym realizację zakupów. Reklama sklepu internetowego potrafi dotrzeć do szerokiej grupy klientów i w branży reklamowej jest uznawana za niezwykle efektywny sposób. Kampania tego typu to jedna z możliwości, jakie oferuje Google, ponieważ sposobów reklamowych jest mnóstwo i to od nas zależy, jaką ścieżkę obierzemy. 

Reklama sklepu internetowego na Facebooku

Reklama w internecie w formie kampanii Facebook Ads to jedna z wielu sposobów, pozwalających wypromować nasz sklep internetowy. Omawiając sposoby reklamowania, nie sposób nie wyróżnić właśnie kampanii na Facebooku. To rozwiązanie stosowane przez tysiące właścicieli sklepów internetowych. Nie ma w tym jednak nic dziwnego, ponieważ kampania tego typu daje ogrom korzyści. 

Przemyślana reklama sklepu internetowego umieszczona na Facebooku potrafi realnie zwiększyć sprzedaż. Jednak, aby w pełni wykorzystać potencjał takiej reklamy, należy określić cel, personę, strategię działań, a także docelową grupę klientów. Wśród wymienionych elementów najważniejsza jest strategia. Reklama w sieci za pomocą platformy Facebook to rozwiązanie dla osób wytrwałych i świadomych, że naciśnięcie guzika „promuj post” nie jest wystarczającym działaniem. Omawiany sposób reklamowy wymusza konieczność optymalizacji oraz wyboru grupy docelowej i odpowiedniej kampanii, która wpłynie na naszą działalność zarobkową w internecie. Reklama wirtualnego sklepu na Facebooku jest kształtowana przez tekst, grafikę, czas, umiejętności, a wszystko to musi być odpowiednio dobrane z myślą o  kliencie. Aby zobrazować działanie reklamy tego typu, posłużymy się ciekawym przykładem. 

Przykładowo jesteś właścicielem odzieżowego sklepu internetowego, oferującego świetne ubrania zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Stworzyłeś swoją kampanię, która skierowana jest do kobiet i mężczyzn, a główne hasło brzmi „u nas dobierzesz idealną sukienkę na lato”. Hasło jest całkowicie błędne, ponieważ tak naprawdę treść skierowana jest tylko do kobiet. W ten oto sposób bardzo łatwo marnuje się niepotrzebnie połowę budżetu na osoby (w tym przypadku to klienci płci męskiej), które nie zwrócą uwagi na naszą kampanię. Jeśli reklama w internecie opierałaby się na haśle „zakup świetną sukienkę na lato swojej partnerce”, wtedy grupą docelową mogliby być jak najbardziej mężczyźni. 

Reklama sklepu internetowego za pomocą przemyślanego fanpage’a

Jak już wspominaliśmy, reklama w sieci może być realizowana w wielu formach. Jedną z nich jest fanpage. To sposób czasochłonny i wie o tym, każdy właściciel takiej strony. Niestety, coraz trudniej zainteresować sklepem internetowym docelową grupę klientów za pomocą fanpage’a. Jeszcze kilka lat temu taki sposób był niezwykle efektywny. Na taki negatywny stan rzeczy wpłynął Facebook, który obecnie roi się od postów i reklam. Z tego względu, jeśli chcemy bazować na fanpage’u, musimy wyróżnić się oryginalnością, tak aby klienci zwrócili na nas uwagę, pomimo równie atrakcyjnej oferty udostępnionej przez konkurencję. 

Komponowanie pomysłowych postów, angażujących publikacji, tworzenie zwięzłych i wzbudzających emocje grafik ogromnie wpływa na sprzedaż i popularność sklepu internetowego. Każda reklama sklepu internetowego musi być przemyślana, dlatego musisz podjąć decyzję, czy sam chcesz kształtować swój sklep internetowy, a także działania reklamowe (na platformach takich jak Facebook), czy do tych reklamowych zadań zatrudnisz profesjonalistów. Jeśli prowadzenie fanpage’a oddasz specjalistom, znającym się na rzeczy, wtedy możesz poświecić czas na ważniejsze rzeczy związane z prowadzeniem swojego biznesu w internecie. Skupienie się jako właściciel na najważniejszych rzeczach, a także na tych, na których się znasz, będzie dobrą strategią. Tym samym odciążysz głowę kwestiami związanymi z reklamą w sieci.  

Reklama w internecie za pomocą Google Ads

Jeśli chcesz, aby reklama sklepu internetowego cechowała się skutecznością, to koniecznie zainteresuj się tematyką Google Ads. To świetna metoda, pozwalająca pozyskać klientów. Ogromną zaletą jest możliwość stosowania przeróżnych formatów reklamowych, tak więc każdy właściciel sklepu internetowych może dobrać odpowiednią formę reklamy. W pierwszej kolejności warto wypróbować darmową przestrzeń „Google Zakupy”. To idealne miejsce w internecie dla właścicieli sklepów, oferujących szeroki asortyment. Jednak wielu specjalistów z branży e-commerce przekonuje, że to także miejsce odpowiednie dla mniejszych sklepów, które umożliwia osiągniecie kilku, dodatkowych zamówień, co jest niezwykle ważne w kontekście płynności finansowej i stabilizacji na rynku. 

W wielu przypadkach reklama w sieci opiera się na kampanii produktowej. W pierwszej kolejności warto na wierzch wyciągnąć produkty te, które są atrakcyjne pod względem cenowym, mają wysoką marżę, a także te, które są niezwykle atrakcyjne na tle innych produktów. Małą wadą takiej kampanii może być to, że wirtualne koszyki będą miały mniejszą objętość sprzedażową, ponieważ klienci zazwyczaj szukają konkretnego produktu. Jednak receptą na ten problem jest zaplanowany cross selling i up selling. 

Omawiając kwestię odpowiedniego reklamowania sklepu internetowego, na uwagę zasługuje także remarketingowa reklama w internecie, która jest najtańszym źródłem klientów w sieci. Metoda ta zakłada wyciśnięcie jak najwięcej z klienta, trafiającego na nasz sklep wirtualny. Obszar remarketingu można podzielić na poszczególne grupy, przyporządkowując także im stawki do etapu, w którym znajduje się klient. 

Reklama wirtualnego sklepu za pomocą serwisu Google powinna opierać się także na reklamach tekstowych. Według badań reklamowych to bardzo dobre źródło klientów. Aby jednak mieć pod kontrolą wydatki związane z reklamą, rekomendujemy użycie metody SKAG (ang Single Keyword Ad Groups). Pozwala ona uzyskać lepszy efekt klikalności i obniżyć koszty konwersji. 

Świat internetu opiera się także na materiałach wideo. Szeroki zbiór takich materiałów oferuje m.in. YouTube. Okazuje się, że ten serwis z powodzeniem można wykorzystywać do celów reklamowych, lecz bardziej w formie działań uzupełniających.  

Reklama sklepu internetowego z użyciem pozycjonowania

Jeśli chcesz postawić na działania długoterminowe, które zawsze się sprawdzają, to pozycjonowanie jest kolejnym must have. Wyróżnianie swojej działalności na tle konkurencji nie musi odbywać się za pomocą dedykowanych kampanii. Można działania promocyjne realizować w formie odpowiedniej strategii biznesowej, przemyślanej struktury sklepu czy dodania zakładki „blog” w swoim wirtualnym sklepie. Czasami klienci bardziej doceniają przejrzystą stronę internetową, na której mogą dokonać szybkich zakupów niż stronę, która jest reklamowana, lecz nie odpowiada swoją strukturą na konsumenckie potrzeby.  

Aby pozycjonowanie było efektywne, musimy dobrze przemyśleć strukturę kategorii, podkategorii, a także strony poszczególnych produktów. Jeśli już mowa o tej kwestii, to warto te elementy dobrze przemyśleć już przy budowaniu strony internetowej naszego sklepu w sieci. Po odpowiednim zaplanowaniu powyższych elementów nasze korekty w przyszłości będą miały jedynie charakter kosmetyczny lub być może w ogóle nie będą miały miejsca. W dalszej kolejności należy zwrócić uwagę na linkowanie wewnętrzne, a także umiejętne wykorzystanie anchorów. W ten sposób możesz stworzyć genialną sieć połączeń między produktami, za którą podąży klient, korzystający ze sklepu internetowego. 

Dobierz rodzaj reklamy do swoich potrzeb

Jak widać, reklama w internecie dla sklepu wirtualnego jest złożoną sprawą. Dzięki jednak naszemu artykułowi wiesz już jakie formy reklamy są efektywne, a których unikać. Twoim zadaniem jako właściciela sklepu internetowego będzie dobór odpowiedniej metody do charakteru działalności biznesowej. Jeśli nadal nie będziesz wiedział, od czego zacząć lub jaki sposób reklamy wybrać, to warto zaczerpnąć pomocy wśród agencji wirtualnych i reklamowych. Współpraca z takim podmiotem to gwarancja sukcesu. 

Copyright NewsRoom 2024
Shale theme by Siteturner